“شاهد” فيفي عبده لـ متابعيها: “امسكوا انتو مصاحف واقرأوا فيها أنا عايزة أدخل جهنم “

6

تسببت الفنانة والراقصة المصرية بحالة من الجدل الواسع بين رواد مواقع التواصل الاجتماعي في أعقاب تصريحها لمتابعيها عبر صفحتها على موقع “فيسبوك” بأنها تريد أن تدخل جهنم.

 

وبحسب فيديو نشرته الفنانة ، جمعها مع متابعيها عبر خدمة  البث المباشر عبر صفحتها في “فيسبوك”، تفاجأت بأسئلة محرجة، من قبيل: “انت حتوبي امتى، ما بتخافيش ربنا، انت رايحة جهنم”، فضلًا عن تلقيها انتقادات بشأن طريقة لبسها وممارستها الرقص.

 

الأسئلة المحرجة تسببت باستفزازها، لتخاطب متابعيها بلهجة حادة، قائلة: “خلاص، طلعت من طوعي، روح امسك قرآن واتركني أدخل جهنم. أنا عايزة أتشوي، انت مالك؟”.

 

وأضافت: “أنا بقول لربنا كل يوم قبل ما نام ما تاخد روحي إلا وأنت راض عني”.

 

وتابعت: “هموت على سريري ومن غير أمراض وهتشوفوا.. علاقتي بربنا أحسن منكم، وعندي عشم كبير في ربنا ومتأكدة أنه هيرحمني”.

قد يعجبك ايضا
  1. Kamel Gad يقول

    يا ربي ۔۔۔ كم بيننا من أغبياء وحمقى ۔۔۔ أولا : إن كل من يتابع مثل هذه المخلوقة وأمثالها من أهل الفن والإعلام فإنه يرتكب إثما ويحمل وزرًا ۔۔۔
    ثانيا: من الغباء والحماقة أن نخاطب الفاسقين والغاوين بآيات القرآن أو أحاديث الرسول صلى الله عليه وسلم۔۔۔ ولنتذكر جميعا قول الحق سبحانه وتعالى «فذكر بالقرآن من يخاغ وعيد» وقوله تعالى «وذكر فإن الذكرى تنفع المؤمنين»

  2. Kamel Gad يقول

    ما أكثر التافهين والسفهاء في بلدي!!! ۔۔۔۔يهتمون بأمر راقصة فاسقة لا دين لها ولا حياء ۔۔۔ وأطفال غزة تقتلهم صواريخ اليهود الأنجاس صباح مساء !!! وخنازير اليهود يدنسون الأقصى المبارك بكل تبجح ووقاحة ۔۔۔۔۔

  3. مبروك يقول

    آمين يارب العالمين استجب ياالله لدعائها .اللهم امين يارب العالمين تقبل دعائها واحشرها في جهنم مخلدة فيها.
    نحن في الخدمة ولا تزعلي

  4. مغترب يقول

    يا سيتي تروحي جهنم ولا تتنيلي هوه انتي و امثالكم الوسخه اللي نايمين عرايا يا شراميط في دبي و ابوظبي يا نجسه حتفرق معاكي و بتدعي ربنا !!!!
    ربنا ياخدكم كلكم علي النجاسه و الوساخه اللي مليتوا البلد بيها و من الدعاره اللي ترعرت علي ايديكم انتي و الشراميط الراقصات اللي في مصر
    حتي اصبحت مصر الان مرتعا لكل راقصات العالم او بمعني اصح مصر اصبحت بلد الهز و الكل يسقف و يدفع الملايين كانها بقت ماخور الكل يجي يسكر و يتبسط و يدفع مشمهم اي اخلاق ولا جيل يطلع محترم
    مشمهم نهتم بنشر مبادئ تخلي الشعب المشلول ده يقوم و يبني و يعمر و يخترع و يبتكر و ينهض من الغيبوبه اللي هوه فيها
    و كانك انتي يا روح امك قضية الوطن الان و المل مشغول بيكي ده انتي اصلا خدامه و كنتي بتلفي علي البيوت تغسلي و الله كان اشرفللك من اللي انتي فيه و تخلي الخليجيين ينطوا عليكي انتي و باقي الراقصات الشراميط اللي في مصر لما وسختم سمعة المصريين و الله
    و فاكره نفسك حاجه اكمني معاكي كم مليون جمعتيهم من الوساخه و النجاسه و اللف مع الخليجيين الانجاس و رجال الاعمال المعرصين و الوزراء المعرصين بتوع مصر الله يلعنك و يلعن امثاللك و يلعن كل الداعرات اللي في الوطن العربي كله ياريت ربنا ياخدكم و نحلوا عننا انتي و الممثلات القحبات الشراميط اللي ليل نهار اما مطلعين صدورهم او مؤخراتهم للخليجيين او رجال الاعمال العرب علشان تنشيط السياحه الوسخه انتم اللي جيبتم مصر الارض بنجاستكم و جهلكم و تخلفكم

  5. عزوز يقول

    سندعي لك بالاستجابة………قرد اللي يشيلك..

  6. بدر الدين يقول

    نقاش و تعليقات تدعوا إلى الحسرة:(انت حتدخل النار و إنت حدخل الجنة)! أنتم وين و العالم وين؟

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.