AlexaMetrics محافظ بورسعيد لمواطن يشتكي: "والمصحف ما أنا سايبك صوّر وخليك معاه علشان ده إخوان"! | وطن يغرد خارج السرب

محافظ بورسعيد لمواطن يشتكي: “والمصحف ما أنا سايبك صوّر وخليك معاه علشان ده إخوان”!

تداول نشطاء على مواقع التواصل الاجتماعي، مقطعا لمحافظ بورسعيد، اللواء عادل الغضبان، أثناء مهاجمته مواطنا اشتكى له من ارتفاع سعر كيلو السكر إلى 14 جنيه، قائلا: “ده إخواني! والله العظيم ما هسيبه”.

 

وأظهر الفيديو المتداول أحد المواطنين يتحدث مع المحافظ قائلا له: “كل يوم بروح أشتري كيلو سكر، وبلاقي زيادة جنيه على سعره.. أنا شغال في النفق وبشتري كل يوم لزمايلي ، واشتريته امبارح بـ14 جنيها”، فرد المحافظ: “ده إخواني، والله العظيم ما هسيبه، ده والله إخواني؛ لأن كيلو السكر عندنا بسبعة جنيهات”.

 

وقال الغضبان لمرافقيه: “والمصحف ما أنا سايبه، صوّر وخليك معاه علشان ده إخوان”، طالبا من وكيل مديرية التموين والتجارة الداخلية المرافق له، مجدي الخضر، اصطحاب المواطن إلى البائع الذي اشترى منه كيلو السكر بـ14 جنيها؛ لتبين مدى صدقه.

 

وأثار مقطع الفيديو ردود فعل غاضبة في الشارع المصري على المحافظ الذي اعتبروه ظالما يحاول ترويع المواطنين المصريين الآمنين.

 

قد يعجبك ايضا

تعليقات:

  1. ماذا تتوقعون من دولة البلطجية؟ الكل سيدفع ثمن سكوته على الظلمة الانقلابيين إانتظروا فقط.

  2. محافظ بورسعيد بغل من البغال ايضا على غرار بلحة وكل العساكر البغال…فكل من يشتكي او يحتج او يكشف الواقع المزري يتهمونه بالأخواني..عقول البغال زي بعضها..بغل لواء وبغل محافظ

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *