الرئيسية » الهدهد » عمرو أديب يدعو “السيسي” للتعلم من الرئيس التركي “اللي مسح بأمريكا الأرض”

عمرو أديب يدعو “السيسي” للتعلم من الرئيس التركي “اللي مسح بأمريكا الأرض”

أكد الإعلامي عمرو أديب أن أمريكا لا تفهم سوى طريقة معينة في التعامل ، مطالبًا بالاقتداء بالرئيس التركي رجب طيب أردوغان في تعامله مع أمريكا، وذلك تعقيبًا على قطع المعونة .

 

وقال “أديب” في برنامج “كل يوم” المذاع على قناة “ON E” : “نقولكم أمريكا بتفهم ازاي .. أول امبارح الأمريكان ونظامهم القضائي أدان أحد الوزراء الأتراك السابقين أنه كان يقوم بتهريب الأموال لإيران عن عن طريق أحد البنوك التي تعمل تحت ولايته”.

 

وأضاف: “طلع أردوغان امبارح مسح بالإدارة الأمريكية الأرض .. والنهاردة ترامب اتصل بأردوغان وحاول يصالحه وطلب منه الحضور لمؤتمر في أمريكا الأسبوع القادم لتناول كابتشينو .. دي مكالمة حصلت .. الأمريكان ميعرفوش غير الدول القوية اللي تقولهم لا”.

 

قد يعجبك أيضاً

5 رأي حول “عمرو أديب يدعو “السيسي” للتعلم من الرئيس التركي “اللي مسح بأمريكا الأرض””

  1. السيد أردوغــال رجل من صلب رجل..ولايجهل أبوته ..عكس السيسي الذي يجهل أبوته وأصله بالكامل…ابن شوارع…

    رد
  2. ابن الرقاصة اديب جوز القردة الهايجة دايما وعايزة …. لميس بينصح زميله ابن الرقاصة مليكة السيسي الإنقلابي الصهيوسعوخليجي الشحات الكبير الحرامي المخنث الجاسوس وأهبل كمان.
    فيا جوز القردة الهايجة دايما وعايزة …الخ الكرامة والعزة ما تركبش مع الشحاتة والعمالة، ونهضة الدول متجيش مع الهطل وحل أزمات مسر الإقتصادية ب 1000 عربية خضار يشتغلو عليها خريجين الجامعات واللمبات الموفرة..دي حاجة عايزة تخطيط سليم ومحاربة الفساد..بمعنى لازم تتخلص الأول من عسكر كامب ديفيد المصرائيلي وحيثان الإقتصاد اللي واكلين البلد في كروشهم.

    فيابن أردوجان مش إبن رقاصة زيكم جابتهم إسرائيل، مش إبن رقاصة بيلم النقطة من الصهاينة والسعوخلايجة وبيبيع البلد لإسرائيل عبر وكلاء السعوخلايجة. ده انتخبه الشعب التركي ويمكن يقعده في بيته لو فشل، أو فرط أو باع أو خان. أردوجان محدش ماسك عليه ذلة ولا شحت من حد عشان يطاطي ويركبوه زي خولات المنوفية الثلاثة الصهاينة الحرامية اللي حكموا مصر، فهمت يا مومس يا جوز القردة المومس يا عيال الطبال أبوكو؟

    رد
  3. عمر اديب السيسي بس يكشر على انيابة على الشعب المصري الغلبان ارجوك لا تودي السيسي والشعب المصري في داهيه

    رد

أضف تعليق

هذا الموقع يستخدم Akismet للحدّ من التعليقات المزعجة والغير مرغوبة. تعرّف على كيفية معالجة بيانات تعليقك.