(سيب ايدي)” .. كليب (مصري) فاضح يفجر جدلاً واسعاً

0

 

أثار كليب فاضح لأغنية “سيب إيدي” استياء المشاهدين على مواقع التواصل الاجتماعي، لما يحتويه من إيحاءات جنسية ومشاهد خارجة.

بطلة الفيديو كليب الذي أثار الجدل وحقق نسبة مشاهدات عالية بسبب إباحة المضمون والتصوير داخل الفيديو، اسمها الحقيقي “رضا فولي خليفة” وشهرتها “سلمى” 30 سنة ومقيمة ببورسعيد.

وفي نفس السياق دونت “سلمى الفولي” عبر صفحتها على الفيس بوك أنها متزوجة من الشخص الذي ظهر معها في الفيديو والذي غنى بطريقة الراب.

الفيديو انتشر بسرعة كبيرة جداً على مواقع التواصل، وفي المقابل كانت ردود الافعال عليه لاذعة بشكل كبير أيضا.

فغرّد أحد رواد تويتر ويدعى ” المزيكاتي” : بعد كليب( سيب ايدي) اقدر اقول اننا وصلنا الى اقصى مراحل الاسفاف والابتذال ، وصلنا الى قمة الانحطاط ، المخزون الفني عندنا اصبح صفر !. في وقت كتب فيه” قويدر” تغريدة مضحكة قال فيها : اغنية عايزة بوليس الاداب.

وقالت  “المصروامريكية: ” مستغربين ليه ان الأخلاق إنعدمت م البلد فيديو زي بتاع #سيب_ايدي ده كفيل انه يبوظ أخلاق عالم بحاله مش بس جيل حاجة اخر قرف و قذارة”.

بينما غردت أخرى ” just one  بالقول: بقيت بشوف العجب والوقاحه عيني عينك بس مش اتخيلت انها توصل لكدا !!!

لكن الملفت في التعليقات والتغريدات ان معظم من علقوا كانوا يتهكمون على الكليب لأن المغني الذي ظهر مع الراقصة لم يسمك يدها طيلة الفيديو كليب كما يقول ” 3gYza  ”  المميز ف الاغنيه ان هو ممسكش ايدها من اول الاغنيه لاخرها!.

وقال ” Mahmoud A.Fadil ” : هو كليب سيب ايدي دة مالوش اهل يسألوا عليه ؟؟

واعتبر “ابو النون” أن الانحطاط الفني يتجلى في ابهى صوره في كليب ” سيب ايدي”.

 Mohamed Hossam  كتب تغريدة معلقا فيها على الكليب وقال: طبعا بعد تعيين الزند وزيرا للعدل مش هسنتبعد تولى وائل ومنة لوزارة الثقافة.

You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.