الرئيسية » حياتنا » إطلالة مثيرة بقميص نوم.. نصيحة سمية الخشاب للفتيات بعيد الحب

إطلالة مثيرة بقميص نوم.. نصيحة سمية الخشاب للفتيات بعيد الحب

وطن – استضاف برنامج «الستات» الذي تقدّمه الإعلامية سهير جودة، المذاع على فضائية النهار الممثلة سمية الخشاب، عبر مكالمة هاتفية للحديث عن مناسبة “عيد الحب 2023” الذي يصادف اليوم 14 فبراير.

أنا عقلانية رومانسية وعقلي يعمل في الوقت المناسب

وأشارت في مداخلتها إلى أنها شخصية عقلانية رومانسية وعقلها يتدخّل في الوقت المناسب.

وأضافت :”أنا عقلانية رومانسية وعقلي بيشتغل في الوقت المناسب، ولما أحس إن عقلي لازم يتدخّل بخلّيه يتدخّل وبصدّقه وبضرب له تعظيم سلام، والحمد لله عقلي تدخّل كتير علشان كده أنا لسّه باقية على قيد الحياة، وده بعد النضج والخبرات لأني ما كنتش كده”.

ووجهت الفنانة المثيرة للجدل سمية الخشاب نصيحة للسيدات والفتيات من جمهورها بتبني مفهوم للحب لا يقتصر على علاقة الحب بين الرجل والمرأة.

وأوضحت :”مش عايزين نقول إن الحب هو الحب بين راجل وست وخلاص، الحب إنك تحبي نفسك وتقدري نفسك وتمتني لكل حاجة حلوة في حياتك وتشكري ربنا طول الوقت عليها.”

“بيرفيوم أو بيجامة في عيد الحب”

كما كشفت عن الهدية التي يمكن أن تهديها لنفسها في عيد الحب قائلة:” في الأيام دي ممكن أجيب لنفسي بيجامة حلوة تدفيني في البرد ده، أو بيرفيوم- عطر- أو أي حاجة ناقصاني أشتريها وأفرح بيها”.

وأضافت: “حبي نفسك وأشتري هدية لنفسك ودلعي نفسك وانبسطي”.

وعبرت سمية الخشاب من خلال مكالمتها عن تأثرها بالفيلم الأمريكي الأشهر ” تيتانيك ” تزامناً مع إعادة عرضه بتقنية “ثري دي” مشيرة إلى أنها في كل مرة كانت تشاهده تبكي وتتأثر باعتباره قصة حقيقية حول التضحية من أجل الحب.

سمية الخشاب تظهر بقميص نوم أحمر احتفالا بعيد الحب

وكانت الفنانة سمية الخشاب قد احتفلت بعيد الحب على طريقتها الخاصة عن طريق الأكل.

وشاركت الخشاب جمهورها ومتابعينها على حسابها الموثق في ” تويتر” تغريدة أرفقت فيها صورة لها بقميص نوم أحمر مستوحى من المناسبة، وتعليقاً عايدت فيه محبيها قائلة: “هابي فلانتين يا حبايبي عملتلكم صينية أكل حتاكلوا صوابعكم وراها حبو الأكل وحبوا نفسكم هو ده اللي بينفع.

ودعت في تغريدة أخرى الفتيات للاهتمام بأنفسهن وتربية القطط من أجل طرد الطاقة السلبية من حياتهن، كما نصحت الرجال بالزواج من المتطلبات، فعلى حد تعبيرها فهن أكثر خبرة.

وطلبت الخشاب من الرجال الزواج على عمر الأربعين حتى يكونوا مستقرين ماديًا.

وكتبت: “اتجوز وأنت عندك 40 سنة عشان تكون عملت فلوس كويسة وتعيش أولادك بمستوى كويس، هتتجوز بدري هتخلف 4 أو 3 ويطلعوا صايعين ويبقوا عالة على المجتمع.”

وبعيداً عن ” الحب وسنينه” غردت سمية الخشاب بتغريدة مجهولة المعنى خاطبت فيها معجبيها قائلة: “حضروا نفسكم عشان الكائنات الفضائيه هتبدأ تظهر اليومين اللي جايين، لازم ننورماليز عشان هما اذكي مننا بسنين ضوئيه وهما موجودين من زمان”.

قد يعجبك أيضاً

أضف تعليق

هذا الموقع يستخدم Akismet للحدّ من التعليقات المزعجة والغير مرغوبة. تعرّف على كيفية معالجة بيانات تعليقك.