سما المصري ترد على أنباء منعها من دخول الكويت بهذه الصورة الساخرة و”اللي عنده معزه يربطها”!

0

ردت الراقصة الاستعراضية المصرية المثيرة للجدل سما المصري على الانباء التي تواردت حول منعها من دخول الكويت في أعقاب إهانتها لأبراج الكويت التي تمثل رمزا هاما وحساسا بالنسبة للكويت والكويتيين.

وقالت “المصري” في تدوينة لها عبر حسابها على موقع الصور العالمي “أنستجرام”:” المواقع والاخبار والسوشيال ميديا اللي عمالها تقول انهم منعوني من دخول الكويت احب اقولكم ((والنبي تتلهوا)) واللي عنده معزه يربطها باه”.

وأضافت:”لما يبقي يطلع بيان من وزاره الداخلية الكويتية أو السفارة ابقي اعرف ارد علي الساده المجتهدين في اخبارهم …مش كل واحد ماشي في الشارع نفسه يتشهر يجيب سيرتي ولا اي موقع نفسه يعمل ترافيك يطلع اي اشاعه وخلاص”.

وتابعت:”وبإذن الله انا طالعه الكويت قريب عشان تتبطوا وبرضو هاصور عند الابراج تاني والاعلاميه الفاضله مي العيدان قالتلي شخصيا أن حد من المجتهدين قالها الكلام دا بدون أي سند ولا خبر مؤكد من اي جهه وهي شخصيا لا تملك مايثبت ذلك”.

وأردفت بالقول:” يعني مفيش حد مسئول قالها ولا بلغها بكده بطلوا هري باه……حد له شوق في حاجه..تاني اللي عنده معزها يربطها…ايييه يربطها…واللي عنده مستند يثبت ينشره خلي الناس تتبسط…سفريه الكويت حرقت ناس كتير باين كده…مع أن الكوايته دول اجدع واخلي ناس….ع العموم انا قاعده علي قلبكم في مصر وبره مصر”.

View this post on Instagram

المواقع والاخبار والسوشيال ميديا اللي عماله تقول انهم منعوني من دخول الكويت احب اقولكم ((والنبي تتلهوا)) واللي عنده معزه يربطها باه….لما يبقي يطلع بيان من وزاره الداخليه الكويتيه أو السفاره ابقي اعرف ارد علي الساده المجتهدين في اخبارهم …مش كل واحد ماشي في الشارع نفسه يتشهر يجيب سيرتي ولا اي موقع نفسه يعمل ترافيك يطلع اي اشاعه وخلاص….وبإذن الله انا طالعه الكويت قريب عشان تتبطوا وبرضو هاصور عند الابراج تاني والاعلاميه الفاضله مي العيدان قالتلي شخصيا أن حد من المجتهدين قالها الكلام دا بدون أي سند ولا خبر مؤكد من اي جهه وهي شخصيا لا تملك مايثبت ذلك يعني مفيش حد مسئول قالها ولا بلغها بكده بطلوا هري باه……حد له شوق في حاجه..تاني اللي عنده معزها يربطها…ايييه يربطها…واللي عنده مستند يثبت ينشره خلي الناس تتبسط…سفريه الكويت حرقت ناس كتير باين كده…مع أن الكوايته دول اجدع واخلي ناس….ع العموم انا قاعده علي قلبكم في مصر وبره مصر.??????????????

A post shared by سما المصري (@samaelmasrii) on

وكانت الإعلامية الكويتية مي العيدان، قد اكدت أنّ وزارة الداخلية في الكويت أصدرت قرارًا بمنع دخول الراقصة المصرية الاستعراضية، سما المصري، للبلاد عقب فيديو الأبراج الجريء.

وقالت العيدان في فيديو نشرته عبر صفحتها على “إنستجرام”: “اليوم وصلني خبر شبه مؤكد بأن وزارة الداخلية الكويتية أصدرت قرارًا بمنع سما المصري من دخول أراضيها، أو إعطائها تأشيرة دخول بعد الفيديو الذي وصفته بالصادم”.

وعلّقت العيدان على القرار قائلة: “أنا زعلانة منا راضية لأنه بعد استضافتها طلعنا منها الوجه المشرق غير المعرف عنها بالسوشال ميديا أو اللقاءات في الإعلام المصري”.

وأكدت الإعلامية الكويتية، أنّ سما لم ترتكب أي إساءة خلال استضافتها ببرنامجها، لكن القرار جاء بسبب نزولها في الشارع والإساءة لأحد رموز الكويت وهي الأبراج.

وكانت سما المصري قد أثارت جدلًا بعد نشرها فيديو على صفحاتها تظهر خلاله وهي تقف بفستان ضيق يظهر مفاتنها أمام أبراج الكويت، خلال تواجدها هناك لتصوير حلقة تلفزيونية مع الإعلامية مي العيدان.

قد يعجبك ايضا

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.