الرئيسية » الهدهد » أحمد موسى لـ”ابن سلمان”: “أنت قليل الذوق ومش محترم” والأخير يستقبله بابتسامة تملأ شدقيه

أحمد موسى لـ”ابن سلمان”: “أنت قليل الذوق ومش محترم” والأخير يستقبله بابتسامة تملأ شدقيه

أعاد ناشطون عبر موقع التدوين المصغر “تويترمقطع فيديو للإعلامي المصري أحمد موسى يهاجم فيه المملكة العربية السعودية وحكامها واصفا إياهم بـ”قليلي الذوق ومستحدثي النعمة”، وذلك على إثر استقبال الملك السعودي سلمان بن عبد العزيز وولي العهد محمد بن سلمان لأحمد موسى ضمن المهنئين بعيد الأضحى قبل يومين.

 

ووفقا للفيديو المتداول الذي رصدته “وطن”، فقد هاجم “احمد موسى” السعودية وقيادتها بعد أن أوقفت شركة “أرامكو” شحنات النفط لمصر بداية العام الحالي قائلا: ” تفتكر يعني هو أنت مثلا أفضل مني ..أبدا..انت المملكة العربية السعودية…أنا جمهورية مصر العربية أول دولة في التاريخ”.

 

وأضاف قائلا: ” يعني إيه كرامة ويعني إيه بيتك مفتوح..يعني إيه لما تدي حاجة لحد ما تقعدش تطنطن عليها كل شوية”، مضيفا: “عندنا اسمه كدا قليل الذوق مش محترم ومعندوش لياقة أو اتغنى بعد ما كان فقير ..اسمها كدا”.

https://twitter.com/qahtani76/status/904431672598331396?s=08

 

وكان ناشطون عبر مواقع التواصل الاجتماعي قد تداولوا صورة لولي العهد السعودي محمد بن سلمان وهو يصافح الإعلامي المصري أحمد موسى بحرارة والابتسامة على وجهه وملء شدقيه متناسيا ما قاله الأخير في حق المملكة وقيادتها.

 

قد يعجبك أيضاً

15 رأي حول “أحمد موسى لـ”ابن سلمان”: “أنت قليل الذوق ومش محترم” والأخير يستقبله بابتسامة تملأ شدقيه”

  1. عادي
    البشر كلهم يقولو على القائمين على وطن يغرد خارج السرب انكم اولاد شراميك ولا زلتم تكتبون
    يعني طبيعي الوضع

    رد
  2. المذيع لمصري معه كل الحق فلو ان عندهم ذرة من ذوق او احترام للنفس لما قبل هذا الورع علي نفسه ان يصافح من اهانه او يستقبله ولكن من يهنه الله فلا مكرم له .

    رد
  3. السعوخليجي كده تبهدله وتديله بالجزمة على دماغة وتمرمرط الأرض بعرض أمه، تلاقيه يقلك يا سيدي وشبيك لبيك عبدك ملك إيدك. أصلا الخول اللوطي أحمد موسى المخبر ده اللي بيضرب على قفاه مطرح ما يروح لا يجرؤ يقول حاجة إلا إذا جاتله مكتوبه من مكتب عباس كامل نسيب الخول السيسي الصهيوسعوخليجي بن الرقاصة مليكة. مانتم سمعتو الخول عباس بيقول للخول السيسي في التسريبات عن السعوخلايجة:”دول أشباه دول وعندهم فلوس زي الرز ولازم يدفعوا وهمه ساكتين زي ما بيدفعو لأمريكا”. ده كان قبل جزية 500 بليون دولار اللي حضلها ترامب وفوقها 100 مليار بونص لإيفانيكا. ولسه معيز آل سعود بتكلموا وعاملين رجالة من ورا الكيبوردات.

    تعرفوا السعوخليجي الحقير اللي عامل فرعون ونمرود على العربي الشغال عندهم تلاقوه في أوروبا وأمريكا أجبن من فار مبلول شاف قط. وعن تجربة شخصية تلاقيهم جماعة ماشين في الشارع وبيحاولو لفت الأنظار ليهم، يبقى اللوح من دول مع حريمه مراته أو أخته وتقدر تاخدها منه لعندك وهي اللي تروح معاك والمعرص السعوخليجي ولا هنا ولا هناك. ربنا تاب علينا من الشقاوة وبقى عندنا شباب يكملو المشوار ويحسنوا سلالة السعوخلايجة.
    أراهنكم باللي تقولو عليه لو قابلتم في أمريكا أو أوروبا سعودي أو إماراتي وسألتوهم عن جنسياتهم؟ حينكروا ولو كانوا ألف وإنت لوحدك، وحيقولك من قطر أو عمان ولو كان الواحد منهم عنده ذرة تهور يمكن يقول كويتي، الرهان ماشي؟
    أصلي مجربها مع الكويتين قيل عشر سنين، وساعتها قالو إحنا من البصرة والعمارة والسماوة..قلنا ماشي لأجل ريحة الورد العراق يتسقي العليق.

    رد
  4. كذبت يا عدو الله والإنسانية والشرف والعرب والمسلمين:
    يَـرَى الجُبَنَـاءُ أَنَّ العَجْـَزَ حِلْمٌ ……… وَتِـلْكَ خَـدِيعَـةُ الطَّبْـعِ اللَّئِيـمِ​ْ
    وَكُـلُّ شَجَـاعَةٍ فِي المَـرْءِ تُغْنِـي …. ولا مِثْـلَ الشَّـجَاعَةِ فِي الحَكِـيمِ​ْ

    لكن لوح ما يعرفش أبوه مين أو كم واحد متشاركين فيه، حيعرف معنى الحلم والكرامة. غنم محكومة من غنم، والراعي الكبير اللي في إيده العصاية الثقيلة إسرائيل، والخول أحمد موسى المخبر وأسياده في مصر تابعية إسرائيلية، ولولا إسرائيل كان ملك آل مرخان السعود اليهود الشرقيين التسفارديم زمانه إنتهى من زمان.
    حلم؟ هأو هأو ليه الحلم ده مشفنهاش مع اللي بيجلدوا 1000 جلده وطالع من الشعب المتسعود ويتسجنوا عشرات السنين عشان أقل كلمة عن خولات المراخين، ده لو ما أعدموهمش برضه في الساحات بالسيف. والا دول مش تابعية وحماية إسرائيلية يولعو بجاز وسخ؟
    طبعا المستفيد من المعرصين آل سعود المراخين لازم يكون بيتاجر بعرضه وحريمه ومن ابناء الجواري والمحظيات، وطبعا خايف على البزنس بتاع الدعارة العايش منه، يعني لو جه ناس أشراف مسلمين وحكموا جزيرة العرب بدل المراخين إبناء الكفرة الملاعين يبقوا بيته حيخرب ويعمر بيت المسلمين..فاهمين؟

    رد
  5. مصر دولة لاتستحق عايشين ع الشحادة وع المساعدات وخيراتها كانت تعم ابناها والسعودية دولة كفرت بانعم الله

    رد
  6. ياولد الرقاصه ياعنتيل انته بتقول ايه ولا ايه بتكلم معاك با الأدب ياولد الزنا انته مش مصري انته مخلفات ليلة رقص حمرا مثيرة مين اللي قاعد خلف الكيبوردات وبيسب وبيلعن ياولد الكلب هو مفيش الا انته طبيعي اخلاقك كذا وسخه لانه مش من نطفة وحده من هنا شوية ومن هنا شوية واللي بعده ياعنتيل ياشرمياشرموط يااللي امك مفشوخه في الكبريهات والمراقص
    انته مش محسوب على الشعب المصري ياكلب طبيعي الكل بيعرف قيمة المتناك ده اللي بيسلم
    على سيده وخلاص والناس اللي تفهم تفهم اما انته
    دنته ولد وسخه جاي من زنا وعندك نقص وقاعد تكملوه تسب الناس وتتشرمط معذور
    ولد القحبه مالوش مطرح غير الشتيمة وسب الناس انا مش هتكلم على مصر ام الدنيا عشان واحد
    الزباله أشرف منه ماتكونش انته عنتيل اللي لعب في شرف النسوان المفشوخات وشرشح فيهم قدام اللي يسوا واللي مايسواش يلعن ابو ليلتك ياكلب ههههههههه

    رد
  7. الكلام دا غير صحيح ، وشوفوا الصورة كلها احترام ، هذا كلام غير منطقي ، مجرد مقال تافه ، الي بين المصريين و السعوديين حاجة أكبر من كدا ، دعوا الكلاب تنبح كما تشاء

    رد
  8. * اذا جاءكم فاسق بنبأ فتبينوا قبل أن تصيبوا قوما بجهالة فتصبحوا على ما فعلتم ناديمين * وما يربطنا نحن الشعوب بعادات وتقاليد مماثلة ومواقف مشتركة من دين ولغة وتراب . فلابد وان نكون فى غاية العقلاتية ! ولا نتسرع بالرد إلا أن تتبين الامور .

    رد
  9. على Ali؟ بيقولو إيه في المثل يابن المرة الإتوبيس العمومي المجاني؟ الصراخ والصويت على قد الوجع. وإنته إتفشخت وإتفسخت وإنفضحت؟ إنته إبن مين من نسوان مغامرات زمان في الهايد بارك والبكادلي؟ إبن عنزة ولا فهدة ولا جواهر ولا فضة ولا ريم ولا وضحا ولا شمايل ولا العنود ولا الهنوف ولا تماضر ولا خمايل ولا شما ولا شقحة ولا شمعة ولا مزنة ولا زرعة ولا وجدان ولا الهنوف ولا نواظر ولا هيا ولا حصة ولا عذوب ولا شقحة ولا لقحة ولا نخلة ولا نيبال ولا عهود ولا سويرة ولا سرور ولا جميلة ولا الجازي ولا غزلان ولا شمعة ولا نجوى ولا وصال ولا نفلة؟ وسامحني في أسماء الباقي دي حاجة مر عليها حوالي عشرين سنة فأنت أمك مين في دول؟ وإلا أبوك غيري؟ مهمه الهنود الأنذال طايحين فيكو طيحة سوخة ومن لسانك الوسخ والعربي المكسر بتاعك واضح إنك هندي على بنغالي على نطفة حمار ضال من القصيم، صح؟
    معندناش في إسوان كاباريهات ومراقص زي عندكم في جدة والرياض إحنا صعايدة عرب يمانية، مش زيكم زبالة ونتاج سفاح.
    عارف إني وجعتك وفشختك وفضحتك بس سلم على أمك وقلها يخونك ليالي الوصال يا وصال اللي بينا، تسيبي إبننا الخول علي يعيب في أبوه كده؟
    سعودي معناها ابن زنا، ولا إيه يابن وصال ذات الدلال الرقاصة في الفرشة العال، ونختم بده أحلى مقال للرد على أمثالك الأنذال يابن الرقاصة الرداحة وخالك طبال.

    رد
  10. فرخ الزنوة الملقب نفسه بعلي Ali زورا وبهتانا إعترف يا رافضي ما أسمك الحقيقي؟ راجيف أو كومار أو نغل الحمار؟
    ما ذكره الأستاذ الفاضل العلامة الورع الفهامة “عنتيل إسوان” اللوذعي الفنان لم يجاوز الحقيقة المعروفة لكل سكان الأرض عن آل سعود بني الخنازير والقرود وعن غنمهم المتسعودين أمثالك أبناء الجواري والمحظيات وملك الشمال واليمين.

    أي شئ ذكره يا نغل من كل ذي ذكر بعلها ليس صحيحا؟ أنت من ذباب دليم الإلكتروني من الأميين الجهلة فلا تتريب عليك لأنك نتاج الخطيئة وزواج المتعة والمسيار في بلد تحتل الموقع الثاني عالميا بزنا المحارم.
    خبرني يابن العاهرة حقا وصدقا; ألم يدفع آل قرود لترامب آنفا 500 بليون دولار عدا ونقدا؟ ألم تأخذ إيفانكا مبلغ 100 بليون دولار إكرامية لأن زوجها كوشنر يهودي صهيوني كآل سعود؟ في الوقت الذي يسخر مثلك لسب أبناء الباشوات كالسيد عنتيل لأجل 50 ريال وساندوتش هامبوجر لحم كلاب وحمير؟

    بأرقى إسلوب وأرق عبارة وأعفها ذكر السيد عنتيل إسوان المبجل حقيقة واقعكم المرير وسيرورتكم المخزية في الخنا والدعارة والإنحلال وسفاح المحارم، وبينما قصره هو على آل سعود وقطيعهم الأغنام ولم يعمم، قمت أنت يا فرخ الزنوة بسبه ورمي أمه المحصنة بما في أمك بأقبح إسلوب تربيت عليه في بيوت دعارة المراخين يا نغل الملاعين.

    ثم قف هنا يا نغل الزنوة بأي صلاحية تنزع أنت الجنسية المصرية من رجل قومه أصل مصر وشرفها منذ عهد الفراعين؟ حقا هندي رافضي مثلك تشارك الزناة من الإنس والحيوان يصنف أنساب أهل العرب.
    ثم أيضا وهذه ملاحظة ذكية للسيد عنتيل، أليس لقب سعودي الذي يحمله أهل جزيزة العرب الكرام -حاشا أمثالك يازرع الدواب- مسبة لهم ورمي أمهاتهم بالزنا؟

    وعن تهتك المتسعودات المشهور وحبهن للزنا فلن أطلب منك أن تزورنا في أمريكا أو أوروبا لأن مواردك من عملك بذباب دليم الإلكتروني تعيسة، عندك أمك وأختك وبناتك دليل بين يغنيك عن السفر. وتقبل مني ختاما أطيب المنى بأن تجئ لك أم عيالك بغلام حليم فهيم من سلالة العنتيل.

    رد

أضف تعليق

هذا الموقع يستخدم Akismet للحدّ من التعليقات المزعجة والغير مرغوبة. تعرّف على كيفية معالجة بيانات تعليقك.