فيديو .. السيسي مش هنلاقى ناكل.. إيه المشكله يعنى! هنجوع.. مش مهم

4

وعد الأحمد – وطن (خاص)

وضع الرئيس المصري “عبد الفتاح ” المصريين أمام أسوأ الإحتمالات التي يمكن أن تواجههم، لافتاً إلى أن قد لا توفر القوت اليومي لمواطنينها، لكن هذا لايهم،  المهم أن تكون مصر آمنة، جاء ذلك في تصريح لقناة النهار في مطار شرم الشيخ الدولي الذي وصله السيسي في طريق عودته من العاصمة حيث كان يشارك في أعمال قمة الدول العربية ودول الجنوبية، وأجاب السيسي عن سؤال لمراسلة القناة بخصوص كيفية مواجهة الإشاعات التي تطال مصر، وكيفية دعم السياحة فيها قائلاً لها بكل بساطة: (مش هنلاقى ناكل.. إيه المشكله يعنى! هنجوع.. مش مهم) وتابع السيسي متوجهاً للمذيعة التي بدت موشكة على البكاء: (أنا مش عايزيكم تبقوا قلقانين كدة ) ونظر إليها مبتسماً: (دنا أبصلك أتفاءل.. انتو قلقانين كدة إزاي).

و أشار لها بإصبعه قائلاً: (هي كلمة وحدة وأنا بقالي بقولها سنتين، طول ما المصريين..) ودون أن يكمل الفكرة قال لها (أنتي فاكرة أنو حدا يقدر يغلب المصريين) وتابع محتداً: )احنا ماناكولش  وحـ نبني بلدنا) وتوجه للمذيعة: (انتي فاهمة) فلما أومأت برأسها، أضاف:( أوعى تخافي  ولا حد يخاف .. ولا حد يقدر ما حدش يقدر) وطرحت عليه المذيعة سؤالاً غير مفهوم من مصدر التسجيل نظراً لانخفاض صوتها، فأجابها جامعاً أصابعه في قبضة واحد، نكون كدة )واستدرك (أي حاجة سهلة) وأردف  : مش حناكل ما ناكلش، حنجوع يعني نجوع) والتفت السيسي ناظراً إلى الأعلى، وأضاف:( إيه المشكلة يعني) واستدرك: (لكن بلدنا بسلام وأمان وبنطلع لقدام والنجاح واضح ولسع حيستمر لقدام إن شاء الله ما تقلقوش وأنا معاكم تحيا مصر)

 

قد يعجبك ايضا
4 تعليقات
  1. السيسي ركبوه اليهود يقول

    شكلة جيعان العرص ربنا ينتقم منه

  2. ابو علي يقول

    انا نفسي اسمع منك جمله مفيده(بصوت سعيد صالح بمدرسة المشاغبين)??????

  3. المهتدي بالله يقول

    ابن اليهوديه المغربيه مليكه تيتاني زرعه الموسادالاسرائيلي لتدمير مصر

  4. بنت الاسلام يقول

    ربنا ياخذك حتى الكلام مش قادر يتكلم نفسي افهم المليارات بتاعت السعوديه راحت فين راحت اجيبه هو والشياطين اللي معاه الله يعين المصريين مقبلين ع ايام سودا بقياده الخسيسي، اللهم انتقم منه ومن كل من دعمه وأيده و ارنا فيهم باسك الذي لايرد عن القوم المجرمين

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.